«Με τον όρο KAINOTOMIA εννοείται η νέα και πρωτοποριακή ιδέα για την
υλοποίηση κάποιου πράγματος ή η νέα διαδικασία αυτής της υλοποίησης, καθώς
επίσης και η εφαρμογή νέων εφευρέσεων ή ανακαλύψεων για την πραγματοποίηση
κάποιου αποτελέσματος. Συχνά ο όρος χρησιμοποιείται σε οικονομικό/επιχειρηματικό/εμπορικό
πλαίσιο.
Σύμφωνα με τον ορισμό
της καινοτομίας, που προτείνει ο ΟΟΣΑ στο «εγχειρίδιο Frascati», πρόκειται για
την μετατροπή μιας ιδέας σε εμπορεύσιμο προϊόν ή υπηρεσία, λειτουργική μέθοδο
παραγωγής ή διανομής - νέα ή βελτιωμένη - ή ακόμα σε νέα μέθοδο παροχής
κοινωνικής υπηρεσίας. Με τον τρόπο αυτόν ο όρος αναφέρεται στην διαδικασία. Από
την άλλη μεριά, όταν με τη λέξη «καινοτομία» υποδηλώνεται ένα νέο ή βελτιωμένο
προϊόν, εξοπλισμός, η υπηρεσία που διαχέεται επιτυχώς στην αγορά, η έμφαση
δίνεται στο αποτέλεσμα της διαδικασίας.
Συνδέεται με την
έρευνα και την ανάπτυξη, ειδικά στο χώρο των επιχειρήσεων, με τα αντίστοιχα
τμήματα (R&D, Research and Development). Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η καινοτομία
είναι επιτεύξιμος στόχος μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων συνεργασίας μεταξύ
διακρατικών εταίρων. Η καινοτομία στην Ε.Ε. μετράται με το Innovation Scorecard,
που ξεκίνησε σαν θεσμός το 2006. Η καινοτομία μετράται με δείκτες, οι οποίοι
συσταδοποιούνται σε κατηγορίες. Συνάφεια με εμπειρία, μάθηση και ανάπτυξη».
Τα παραπάνω ισχυρίζεται η Wikipedia και βρίσκει σύμφωνους τους Ανθρώπους
της Tropos Branding Co.
Μέσα από την πρωτοβουλία «10+ Καινοτομίες στο Τρόφιμο για το
2014» γίνεται προσπάθεια να παρουσιαστούν προϊόντα Τροφίμων που έχουν
ενσωματώσει Καινοτομίες.
Η πρωτοβουλία είναι αφιλοκερδής και οι εταιρείες-οργανισμοί
που προβάλλονται για τα καινοτομικά τους προϊόντα αφορούν πελάτες ή φίλους, και
η χρήση των βίντεο είναι ελεύθερη…